رینگ ضد قفل

امروزه بیشتر خودروهایی که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم، رینگ ضد قفل دارند. امروزه بدون ترمزهای ضد قفل استفاده از خودروها تا حدی غیر قابل تصور است، زیرا این ترمزهای ضد قفل تا حدی به صنعت تولید خودرو سازی پیچیده شده‌اند که بدون آن‌ها دیگر هیچ خودرویی تولید نمی‌شود. اما با این حال بسیاری از ما درباره‌ی این رینگ ضد قفل چیزی نمی‌دانیم.

متاسفانه در بسیاری از آموزشگاه‌های رانندگی به هیچ عنوان درباره‌ی رینگ ضد قفل، این  وسیله‌ی مهم صحبت اساسی نمی‌کنند.
اما اطلاعات تخصصی درباره‌ی رینگ ضد قفل به ما کمک می‌کند تا با اجزای خودروی خود بیشتر آشنا شوید. تا درصورت بروز مشکل بتوانیم آن را ریشه‌یابی کنیم و یا با داشتن اطلاعات در مورد رینگ ضد قفل بتوانیم بهترین گزینه و مدل را انتخاب نماییم. امروزه باید با قطعات مهم و ضروری یک خودرو آشنا شویم.

این شاید حداقل اطلاعاتی است که باید آن را درباره‌ی یک خودرو بدانیم. ترمز و رینگ ABS یکی از قطعاتی است که باید درباره‌ی آن بیشتر اطلاعات داشته باشیم زیرا یک سری از مشکلاتی که برای یک خودرو پیش می‌آید به این دلیل است که ترمز و یا رینگ ضد قفل شما دچار مشکل است و شما بدون شناخت این ترمزهای ABS نمی‌توانید مشکل ماشین را علت یابی کنید.

دیسک | راینو کارنوبا این حال نباید این نکته را از یاد ببرید که یک متخصص به راحتی می‌تواند این مشکل را تشخیص دهد به همین دلیل بهتر است که در همان ابتدا مشکل خودروی خود را به یکی از این متخصصان نشان دهید. تا قبل از آنکه مشکل جدی برای شما پیش بیاورد بتوانید آن را برطرف نمایید.

محصولات حلقه‌ی ABS

این سیستم‌های ترمز در تلاش برای جلوگیری از چرخش‌های نا به جای چرخ‌ها به دلایل ایمنی هستند. اما زمان‌هایی وجود دارد شما حین رانندگی احتیاج دارید تا سریعا سرعت بگیرید به همین دلیل باید یک و یا چند چرخ خود را از حرکت باز بدارید. اما این سرعت گاهی باعث می‌شود که شما یک توقف مرگبار را در پیش داشته باشید. ترمزهای ABS چرخش چرخ‌ها را کنترل می‌کنند.

اما این ترمزها ممکن است احتیاج به تعویض داشته بلاشند. ممکن است شما در هنگام حرکت احساس کنید که تزمز شما دچار مشکل شده است اما این ندانید که مشکلی که ترمز ABS شما را دچار مشکل کرده است چیست؟ خرابی ترمزهای ABS دلایل متفاوتی دارند از جمله:

۱) ممکن است که ترمز ABS شما خالی کرده باشد.

۲) پایین رفتن پدال ترمز ABS

۳) دوپا شدن ترمز ABS

۴) ممکن است روغن ترمز چرخ شما البته در خودروهایی که دارای پمپ ABS هستند. این به دلیل این است که روغن ترمز از چرخ در ترمز ABS خارج نمی‌شود.

ترمز | راینو کارنو۵) گاهی مشکل از لوله‌ی خروجی روغن ترمزهای ABS است که ممکن است مسدود شده باشند.

۶) گاهی چرخ‌های این خودروی شما بر اثر خرابی بلوک ABS قفل می‌کنند. این را نیز بهتر است در نظر داشته باشید که قفل کردن چرخ‌های شما به دلایل متفاوت می‌تواند باشد. بهتر است در این مواقع خوروی خود را به یک متخصص نشان دهید تا به سرعت مشکل جدی شما رفع شود.

۷) سفت شدن پدال ترمز اما این موارد همگی قابل حل هستند و نیازی به تعویض کامل یک مجموعه ندارند. اکثرا با تعویض کوچکی در سیستم خودروی شما این مسئله را به راحتی حل می‌کنند. اسفنجی بودن پدال ترمز هنگام فشردن آن این است که هوا در سیستم ترمز شما وجود دارد.
اما خود این مسئله به این دلیل است که یا روغن ترمز و یا تخلیه‌ی کامل آن. برای رفع این مشکل باید آن را هواگیری کنید البته بهتر است این کار توسط یک متخصص انجام شود تا مشکلی برای شما پیش نیاید. این راه را در دفترچه‌ی تعمیرات و نگهداری خودروی شما می‌توانید بیابید. ابتدا بهتر است که روغن خودرو را تعویض کنیم و سپس هواگیری کنیم تا کار اصولی‌تر انجام شود.

سطح روغن ترمز را بررسی کنید

همیشه باید حواستان به کم شدن روغن ترمزتان باشد زیرا ممکن است که شما را به دردسر بیندازد. اگر روغن ترمز شما کم بود باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. در مرحله‌ی نخست ممکن است دلیل کم شدن روغن ترمز شما کم شدن گوشت لنت ترمز شما باشد.

دیسک | راینو کارنوبرای مطمئن شدن از مشکل بهتر است ابتدا مقدار لنت‌ها را بررسی نمایید. اگر لنت‌های شما گوشت کافی داشتند یک احتمال دیگر وجود دارد که ممکن است در سیستم ترمز شما نشتی وجود داشته باشد. اگر به این مشکل برخوردید باید تمامی قسمت‌ها شامل: مجموعه نگهدارنده، پیستون‌های ترمز روی دیسک، لوله‌ها و شلنگ‎‌های ارتباطی و سیلندر اصلی ترمز چک شوند و قطعه معیوب تعویض شود.

در صورتی که شما نشتی در سیستم از حرکت خودروی خود خودداری کنید. کم بودن سطح روغن ترمز معمولا توسط چراغی در پشت آمپر به شما هشدار لازم را می‌دهند. که این هشدار توسط سنسوری که در قسمت سطح روغن در مخزن است و وظیفه‌ی کنترل را دارد انجام می‎شود.

اگر صدای خراشیده شدن را از ترمز و یا رینگ ضد قفل شنیده‌اید:

این صدای که به سایش آهن به آهن را برای شما تداعی می‌کند به این معنا است که لنت‌های ترمز در حال تمام شدن است و در واقع این دو صفحه‌ی فلزی به یکدیگر برخورد می‌کنند.
بنابراین بهتر است هر چه سریع‌تر به تعویض آن اقدام نمایید. زیرا در صورت عدم تعویض فاصله‌ی گرفتن ترمز را برای شما طولانی‌تر می‌کند و این باعث می‌شود در مواقع لازم، به سرعت ترمز ABS شما کارایی لازم را ارائه ندهد. بهتر است رینگ ای بی اس خودروی خود را از فروشگاه‎های معتبر که کیفیت و دوام رینگ را ضمانت می‎کنند، خریداری کنید.

رینگ ABSاین تمام خطر نیست بلکه هنگامی که لنت به اتمام رسیده باشد روی سطح دیسک خراش ایجاد می‌کند که باعث صدمه دیدن دیسک شده و هزینه‌ای اضافی را برای صاحب خودرو به همراه دارد. دیسک معیوب باید تراشکاری و یا تعویض شود.
این را مکانیک موردنظر باید تشخیص دهد، زیرا ممکن است هزینه‌‌ی اضافی بر گردن شما بیفتد. جالب است بدانید که ریشه‎ی بسیاری از تصادفات در همین سایش ترمزها است، زیرا آن‌ها نمی‌توانند به هنگام تصادف عملکرد درستی را از خود نشان دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *