سنسور ترمز ضد قفل

میانگین هزینه‌ها برای تعویض و جایگزینی سنسور ترمز ضد قفل بسیار متفاوت خواهد بود.
علاوه بر هزینه قطعات، هزینه تعویض آن توسط نیروی کار نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به صورت کاملا موثری در کل هزینه‌ها تاثیرگذار باشد.

به یاد داشته باشید که در مورد قیمت‌ها، سرویس به طور معمول می‌تواند به عنوان بخشی از تعمیرات بزرگ‌تر و گران‌تر جلوگیری کند.
بنابراین تمام برآورد هزینه‌ها ممکن است تمام هزینه‌های شما را نشان ندهد.

سنسور سرعت چرخ در ترمز ABS

از آنجایی که برای ترمزهای ضد قفل، سنسور سرعت در چرخ‌ها از منابع اصلی در خودرو می‌باشد، می‌تواند باعث اثرگذاری در کل سیستم خودرو شود.
سنسورهای سرعت در چهار چرخ خودرو قرار می‌گیرند و به طور مداوم می‌تواند سرعت هر چرخ را به فرستنده اصلی انتقال دهد.
آن‌ها در‌ هاب وصل می‌شوند و ترمزهای ABS به ماژول کنترل که در نزدیکی کالیپر ترمز قرار دارد، به عنوان ناظر عمل خواهد کرد.
رینگ ای بی اس به همراه ترمزهای ABS تحول چشمگیری در سیستم ترمز ایجاد کردند.

ترمز ABS

حسگرهای سرعت چرخ در ترمز ضد قفل چگونه کار می‌کنند؟

در صورتی که یک سنسور سرعت چرخ در ترمز ABS دچار مشکل شود، سیستم کنترل کششی روشن خواهد شد و راننده را از این وضعیت مطلع خواهد کرد، به این معنی که سیستم‌ها غیر فعال شده‌اند.
وسیله نقلیه به طور کلی مستعد به ابتلا به لغزش تایر می‌باشد و ممکن است در این مسیر نیاز به تنظیم الگوهای رانندگی برای از بین بردن مشکلات داشته باشید.

در وسایل نقلیه قدیمی، سرعت سنج خودرو می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد و به علاوه زمانی که چراغ هشدار در قسمت داشبورد روشن می‌شود، می‌تواند حاکی از بروز مشکل باشد.

آیا می‌توان به کمک یک سنسور سرعت چرخ، سرعت موتور را کنترل کرد؟

از آنجایی که سیستم ترمز ABS در خودرو نصب شده است، احتمالا غیر فعال کردن سرعت موتور ممکن نخواهد بود.
به این دلیل که شکستگی در سیستم می‌تواند باعث عدم ایمنی شود، لازم است که رانندگان بسیاری از عادت‌های خود را در هنگام رانندگی تغییر دهند.

به عنوان مثال ترمز شدید در هنگام رانندگی می‌تواند باعث شود تا سیستم ترمز به سرعت دچار آسیب شود.
با این حال وجود سیستم ترمز ABS به همراه رینگ ABS باعث می‌شود تا در شرایط غیر عادی، سرعت چرخ‌ها به سادگی کنترل شود.

 ترمز ضد قفل

چگونه اغلب سنسورهای سرعت چرخ جایگزین می‌شود؟

ناکامی در سنسورهای چرخ به سرعت قابل رویت می‌باشد، زیرا آن‌ها در محفظه چرخ در نزدیکی سطح جاده قرار می‌گیرند.
این مورد بدین معنی است که سنسور و اتصالات الکتریکی در معرض گرد و غبار، رطوبت و آب ناشی از بارندگی، نمک و خطرات جاده‌ای می‌باشند.

زمانی که گرد و خاک بیش از حد در اطراف سنسور مغناطیسی جمع شوند، باعث ایجاد تداخل در عملکرد ترمز ABS در خودرو خواهند شد، به همین دلیل لازم است که در صورت آگاهی از بروز مشکل برای رفع آن سریعا عمل کنید.

سیستم‌های ترمز ضد قفل عمدتا پیچیده می‌باشند و معمولا به کمک تجهیزاتی مانند اسکن حرفه‌ای به کمک رایانه و یا نرم‌افزارهای خاص با تولید کننده و راننده ارتباط برقرار می‌کنند به صورتی که داده‌های زمان واقعی برای تشخیص به سمت سیستم ترمز ضد قفل فرستاده می‌شوند.

تکنسین‌ها از طریق کامپیوتر به کمک ماژول کنترل می‌کنند که چه خطایی رخ داده است، در این صورت می‌توانند نحوه عملکرد سیستم را به خوبی ارزیابی نمایند. هنگامی که متخصصان تشخیص می‌دهند که مشکل ناشی از سنسور سرعت چرخ‌ها می‌باشد، بازرسی فیزیکی برای اطمینان بیشتر انجام می‌گیرد.
این ارزیابی شامل بازرسی سنسور برای عدم وجود گرد و خاک در آن خواهد بود.

تعویض و جایگزینی سنسور در سیستم ترمز ABS با قطع اتصال برق انجام می‌گیرد.
به این صورت که ابتدا سنسورها از محور چرخ جدا می‌شوند.
در برخی از مدل‌های خودرو، سنسورهای سرعت غیر قابل استفاده می‌باشند و لازم است که بنابر تشخیص تعمیرکاران کل محفظه جایگزین شود.
این مورد شامل حذف چرخ‌ها، دیسک ترمز، محورهای درایو می‌باشد.
در هر صورت بهتر است بدانید که در صورت نیاز متخصصان خودرو برای بررسی هیدرولیک چرخ‌ها و مونتاژ بلبرینگ‌ها اقدام خواهند کرد.

هزینه ترمز ضد قفل

برآورد هزینه جایگزینی سنسور سرعت چرخ

میانگین هزینه‌ها برای تعویض سنسور سرعت متفاوت خواهد بود، به صورتی که این قیمت‌ها می‌تواند بسته به مدل خودرو از ماشینی به ماشین دیگر متفاوت باشد.

زمانی که شکست در سنسور ترمز ضد قفل به وجود می‌آید، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن برای تعویض آن اقدام کنید.
به طور کلی نیاز است که علائم هشدار در ترمز ضد قفل جدی گرفته شود و سیستم ترمز را هر چند وقت یک بار بررسی کنید تا از عدم وجود شکست در آن اطمینان حاصل کنید.
این کار می‌تواند موجب افزایش امنیت و کاهش خطر در وسیله نقلیه شما شود.

برای توجه بهتر بهتر است به دنبال نشانه‌هایی از صداهای عجیب و غریب و لغزش تایرها باشید.
حتی ممکن است در صورت بروز مشکل در سیستم ترمز ABS شاهد روشن شدن چراغ هشدار در بخش داشبورد خودرو شوید، تمام این مسائل می‌تواند حاکی از این باشد که نیاز است سنسورهای سرعت را جایگزین کنید.

توصیه‌های مربوط برای مسائل سنسور سرعت چرخ

هنگام بررسی سنسورهای ترمز ABS ممکن است که چرخ‌ها از وسیله نقلیه حذف شوند، این کار به تکنسین خدمات تعمیر و نگهداری اجازه می‌دهد تا به سادگی سیستم ترمز، تایر و سایر اجزای تعلیق را بررسی کنند.
همچنین در صورتی که سنسورها به علت مسائلی مانند نشستن گرد و غبار بر سطح دچار سوء عملکرد شده باشند، به سادگی قابل تشخیص خواهد بود.
بررسی‌های دوره‌ای این امکان را فراهم می‌کند تا از وقوع شکست‌های غیر منتظره در سیستم ترمز ضد قفل جلوگیری شود.

سنسور سرعت چرخ

با تمام این تفاسیر در بسیاری از موارد، شکست در سیستم اجتناب ناپذیر خواهد بود.
هزینه تعمیر یک سنسور چرخ در ترمز ABS می‌تواند بسیار گران تمام شود، به این دلیل که این بخش یکی از اساسی‌ترین اجزای سیستم می‌باشد.
در بسیاری از شرایط ممکن است که هزینه‌های تعویض به طرز چشمگیری افزایش یابد، زیرا جداسازی و جایگزینی مجدد خود مستلزم هزینه خواهد بود.

برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه و در صورتی که تمام ابزار و تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشید، می‌توانید تعویض سنسورهای سیستم ترمز ضد قفل را خودتان انجام دهید.

با این حال بهتر است به خاطر داشته باشید که عدم تجربه و دانش کافی در این زمینه می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌ها شود.
بنابراین زمانی برای این کار اقدام کنید که اطمینان دارید به راحتی از پس آن بر می‌آیید، در غیر این صورت می‌توانید با انتقال خودرو به یک تعمیرگاه از متخصصان متبحر در این زمینه کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *